SJI internationaal

Erasmus IMG 20230115 WA0003

20230121 110834

Dublin works!
Dankzij de steun van Europa met een Erasmus+ programma mochten onze 7e jaars Business Support op leermobiliteit naar Ierland gedurende twee weken. In een toenemende wereld van internationalisering is een goede kennis van Engels en op internationaal vlak de professionele competenties inoefenen een echte meerwaarde voor de latere werkkansen.

En hoe was het? Onze stagecollega's getuigen: "Bij de meeste leerlingen werd dit een positieve ervaring. We mochten op het einde van de ‘supervisors’ lovende woorden in ontvangst nemen. Wat hebben wij toch fantastische leerlingen!"

Erasmus
Uitwisseling Spanje-Duitsland-België

13 leerlingen uit het vijfde jaar krijgen de kans om deel te nemen aan een reeks van drie internationale projectweken. Dit Europese uitwisselingsproject dat over twee schooljaren loopt omvat een digitale en fysieke uitwisseling met 2 andere Europese scholen uit Duitsland en Spanje. De Europese Unie steunt vanuit haar Erasmus+ fonds dit project met de naam “Crossing Borders - United in Diversity”. Het thema verwijst naar het verleggen van eigen grenzen en het leren van elkaars cultuur aan de hand van groepsspelen, stadsbezoeken, diverse workshops en inlevingsmomenten…

BUITENLANDSE UITSTAPPEN

Uitwisselingsproject Nederland

Uitwisseling met Duitsland – Moers
Leerlingen van 6ECMT bezoeken een partnerschool in Duitsland: het Grafschafter Gymnasium Moers. Leerlingen willen/kunnen zo andere landen in Europa ontdekken. Het vreemde-talen-onderwijs wordt pas leuk, als je dat in de praktijk met moedertaalsprekers kan toetsen! Ons schoolsysteem is toch wel anders dan dat in Duitsland en dat willen de leerlingen zelf in de praktijk meemaken.

MEERDAAGSE BUITENLANDSE REIZEN

BouwkampBouwkamp Polen
Leerlingen van het 5e jaar hebben de kans een alternatieve vakantie in het buitenland door te brengen. De voorbije jaren gingen leerlingen al op bouwkamp naar Polen, Marokko, Albanië, Kroatië, Bulgarije, ...  Leerlingen die hieraan deelnemen zijn sociaal geëngageerd, want er wordt wel effectief gebouwd en verbouwd bijvoorbeeld in een school voor mensen met een handicap.

Eindejaarsreis
Op het einde van het tweede trimester kunnen zesdejaars deelnemen aan een eindejaarsreis naar Italië, Griekenland of Spanje. Deze reis is niet alleen een rondrit langs de mooiste plekjes van het land. Leerlingen hebben ook een onvergetelijke tijd met hun klas- en jaargenoten, een fijne afsluiter van de middelbare schoolcarrère!

Excursie Parijs

Tweedaagse Parijs
De leerlingen van het vijfde jaar gaan samen met hun leerkrachten op tweedaagse naar Parijs. Op deze twee dagen proberen we zoveel mogelijk bezienswaardigheden te bezoeken.

Nieuws

Onze 7e jaren op stage in Dublin Onze 7e jaren op stage... Wat een ervaring; een stage lopen in Dublin.
Steun onze school: koop lekkernijen van het SJI! Steun onze school: koop... Vlaaien, wafels of snoep... wat een keuze dit jaar!
Modeleerlingen SJI op Brusselse modetour Modeleerlingen SJI op...  De volledige SJI-moderichting op stap!

SINT-JOZEFINSTITUUT
Gemeenteplein 8