Ouderraad

Welkom op de pagina van de ouderraad!

Actieve ouderparticipatie is positief voor heel de schoolgemeenschap.
Leerlingen, ouders en het schoolteam hebben er voordeel bij.
Jongeren voelen zich beter op school en presteren beter als hun ouders betrokken zijn.
Ze vinden het fijn dat hun ouders belangstelling hebben voor wat er in de klas en op school gebeurt.

Ook voor de ouders is deze betrokkenheid positief: ze krijgen daardoor meer inzicht in het schoolgebeuren.
Zo wordt de school van hun kind(eren) ook een beetje hun school.
Het schoolteam leert de ouders kennen in een positieve sfeer waardoor zij als partners kunnen samenwerken aan de ontwikkeling en opvoeding van de kinderen.

Veel handen maken licht werk!
Jaarlijks helpt de ouderraad bij schoolactiviteiten en organiseert ze ook zelf verschillende activiteiten voor de leerlingen en hun ouders. Zo zijn er boeiende lezingen/gastsprekers, de quiz, de Run, aankoop van schoolmaterialen,… Met deze activiteiten ondersteunt de ouderraad de school, en brengen we ook de ouders dichter bij elkaar.

Ook jij kan hieraan meewerken!
De ouderraad zoekt steeds helpende handen. Ook jij kan zo de ouderraad ondersteunen door een handje toe te steken.
Dat kan al door één uur van je tijd te investeren in het tappen van pintjes, bonnetjes te verkopen of tafels klaar te zetten.
Laat nu weten dat je helpende handen wil bieden en wij sturen jou een mail wanneer het zo ver is.
Kan je die dag net niet? Geen probleem, er is altijd een dag wanneer het wel past.

Wens je "volledig" lid te worden van de ouderraad en ook deel te nemen aan de vergaderingen?
Neem dan contact op met onze voorzitter, Dirk Engels: hij nodigt je uit voor de eerstvolgende vergadering.

Contact:
Web: https://www.sji.be/onze-school/inspraak/ouderraad.html
Lees online de OR-brochure of download ze via de website.
Facebook: Ouderraad SJI Middelbaar (binnenkort)

Nieuws

Onze 7e jaren op stage in Dublin Onze 7e jaren op stage... Wat een ervaring; een stage lopen in Dublin.
Steun onze school: koop lekkernijen van het SJI! Steun onze school: koop... Vlaaien, wafels of snoep... wat een keuze dit jaar!
Modeleerlingen SJI op Brusselse modetour Modeleerlingen SJI op...  De volledige SJI-moderichting op stap!

SINT-JOZEFINSTITUUT
Gemeenteplein 8