Waarom het Sint-Jozefinstituut?

Wij zijn een school die constant in beweging is en die graag in positieve zin evolueert.

Enkele ouders van onze leerlingen getuigen...

De warmte en betrokkenheid bij het contact tijdens de opendeurdagen heeft ons overtuigd om onze dochter in te schrijven. De “down to earth” benadering die ik zelf ook in contacten mag ervaren, is de juiste aanpak om leerlingen een “thuishaven” te geven.

Ik krijg alle communicatie in mijn mailbox en de punten van mijn zoon kan ik op elk moment opvolgen. Dat is erg handig!

De leerkrachten motiveren en stimuleren de leerlingen.

Goede studiebegeleiding en korte opvolging van resultaten.

Warm onthaal en warme school!

Sint-Jozef is zowel op sociaal als op pedagogisch vlak heel goed georganiseerd. Onze zoon is een nieuwe leerling en werd vlot door de groep opgenomen.

Sint-Jozefinstituut is een heel mensgerichte school!

Jullie vinden per kind de juiste manier om er alles uit te halen. Dank voor het geven van zelfvertrouwen!

Jullie bieden een stimulerende omgeving.

Goede opvolging door de klastitularis. De interactie tussen leerkrachten en leerlingen is top.

De vlotte bereikbaarheid van de school is een groot voordeel.

De verscheidenheid aan richtingen zorgt voor een gezonde mix en draagt bij tot de aangename mentaliteit.

Leuke nevenactiviteiten en sociale projecten. Onze kinderen doen regelmatig een uitstap om kennis ook in de praktijk te ondervinden. Tof!

Als ouder valt het mij op dat er een sterke feedbackcultuur heerst in de school. Dat kunnen we alleen maar toejuichen!

Prima opvolging en begeleiding van leerproblemen.

Leerlingen worden goed opgevolgd, zowel op studiegebied als op vlak van gedrag.

Goede planningsbegeleiding en duidelijk gebundelde informatie bij de examens.

Er wordt steeds overlegd met de ouders om samen tot een oplossing te komen.

Onze zoon voelde zich vanaf dag één thuis op school. Ook al is het een grote school, ze slaagt erin om kleine klassen te maken en leerlingen persoonlijk te benaderen.

Nieuws

Onze 7e jaren op stage in Dublin Onze 7e jaren op stage... Wat een ervaring; een stage lopen in Dublin.
Steun onze school: koop lekkernijen van het SJI! Steun onze school: koop... Vlaaien, wafels of snoep... wat een keuze dit jaar!
Modeleerlingen SJI op Brusselse modetour Modeleerlingen SJI op...  De volledige SJI-moderichting op stap!

SINT-JOZEFINSTITUUT
Gemeenteplein 8